Saturday, August 23, 2014

{TAG} Könyvek, könyvek...

Sziasztok! Sosem szoktam személyesebb dolgokról írni a blogon, de a könyveket imádom, így kedvet kaptam a TAG kitöltéséhez. Számomra a könyvek mindig is tejesen új világot jelentettek, hála szüleimnek, otthon mindig is óriási könyvtár állt rendelkezésemre, így igazi könyvmoly voltam mindig is. Azonkívül még gyorsan is olvasok, így tényleg el nem apadó kedvemben szinte mindennap olvastam/olvasok, bár az egyetemi tanulmányok mellett ez egyre nehezebb-így a nyári szüntetemben a sport és tanulás mellett mindig próbálom bepótolni az évi lemaradást :)


1. Egy könyv amit több mint három alkalommal olvastál?
- Sok ilyen van, szeretem újra és újra elolvasi a könyveket, én a klasszikus könyvek híve vagyok- és szeretem felfedezni az új tartalmat a régi történetekben, melyeket már bizonyosan 100x is elolvastam, de egyszerűen mintha új értelmet nyernének.



2. Kedvenc könyv sorozat?
Dumas: Monte Cristo grófja (tudom, tudom, ne kövezzetek meg, nem sorozat de végül is 2 kötetből áll :)), Harry Potter regényeket is imádom, Gyűrűk úra le ne maradjon kedvesem,  Divergent sorozat, Hunger Games sorozat



3. A sorozatból a kedvenc részed?
Harry Potterből a legelső könyv a kedvencem, mivel ott még minden csak felfedezésre kerül, még egészen új az egész világ, sok titkot takar. Az összes sorozatban nekem az első kötetek tetszenek épp az újszerűségért.

4. Boldog leszel ettől a könyvtől: 
óóó én sok ilyet tudok :) Észak és Dél (Elizabeth Gaskell, nagy kedvencem, bár nem vagyok híve a kifejezetten szerelmes történeteknek, ez a klasszikus regény valami fantasztikus, és neten is fenn van a könyv, így ingyen is lehet olvasni :))Black Beauty, The woman in white, Jane Eyre, Little Women(I, II), Büszkeség és balitélet, Emma
(a képen az Észak és Dél főszereplője, Mr. Thornton.. XD)

5. Szomorúvá tesz:
Nos életem nagy csalódása volt a Mill on the Floss- George Eliot könyve (bocsássátok meg nekem hogy sok könyvet angol címén nevezem meg, de az az igazság, hogy ezeket a könyveket én angolul olvastam, mivel szeretem eredeti nyelvükön olvasni a könyveket), de annyira imádtam a szálakat és a történetet, de sajnos nem jött el a várva várt happy end- bár azóta rájöttem, hogy ettől lesz ennyire erős hatása a könyvnek, ettől lesz annyira drámai az egész történet, ettől fog ennyire szólni a szívünkhöz. Azóta is pár szor újra olvastam, az igaz.


6. Kedvenc klasszikus:
Kezdem  a felsorolást :)  Alexandre Dumas (Monte Cristo grófja, Joseph Balsamo, a 3 muskétás, 20 év múlva, a fekete tulipán), Guy de Maupassant (Bel Ami) , Jules Verne ( A rejtelmes sziget, a tizenöt éves kapitány, Grand kapitány gyermekei), Puskin (Anyegin, a kapitány lánya, összes meséi), Jane Austen (Pride and Prejudice, Sense and Sensibility, Mansfield Park, Emma), Brontё testvérek (Jane Eyre, Vilette, The Professor) 


7. Kedvenc női karakter:
Seherezádé. Akartam hirtelenjében képet találni róla a google-ban, de csak a VV képek jöttek elő.... ennyit a mai világról. :)  viszont egy deviantartos képet azért fel tudok nektek ajánlani.
Seherezádé egy kész női ideált testesít meg, s bármennyire keresik is a férfiak az ideális nőket, szerintem félnek tőlük. A hercegnő bátor, okos, ravasz, erős, és gyönyörű. Egyszerüen hihetetlen, mennyire sok mesét tudott kitalálni (a legenda szerint ugyebár. :)).



8. Kedvenc férfi karakter:
Mr. Knightley az Emmából. Szeretem a meggondolt, nem túl sokat beszélgető de sokat cselekvő férfiakat. Mr. Knightley igazi gentleman, de nem egy színész, aki más ambernek adja ki magát, hanem nagyon őszinte, és legbelül pedig nagyon érzelmes ember is. (Egyébként a képen Kate Beckinsale mint Emma, és Mark Strong, mint Mr. Knightley, a kevésbé ismert Emma filmből, amely nagy kedvencem.)


9. Gyerekkori kedvenc:
Mesék. Andersen, Grimm, perzsa, arab mesék és Mítoszok. Amikor még egész piciny voltam, vagy 6-7 éves, emlékszem napokat töltöttem a k9nyvtárunkban, görög, római, viking, egyiptomi,  kínai mítoszokat olvasva. Magával ragadt ez a világ, mint az egész ókori kultúra és történelem. Azon kívül szinte rengeteg kalandregényt is olvastam, és Shakespeare összes komédiájától el voltam ragadtatva szó szerint. 

10. A karakter akivel leginkább tudsz azonosulni?
Ez tényleg nagyon nehéz kérdés. Lány létemre inkább a fiús történetek vonzanak, a bátor kalandorokkal szimpatizálok. De van egy nagyon érdekes dolog amit nem rég fedeztem fel: legjobban a sötétet múltú. titokzatos és kicsit gonosz de a történet végére igazán szerethetővé és jóvá alakuló férfi karaktereknek szimpatizálok, nagyon rokonszenvesnek találom őket, sőt, szerintem azonosulok is velük. Az igaz, hogy nem mindegyik megjavul..... :) Bár akármelyik történetet olvasok, úgy érzem, bárkivel tudnék azonosulni. 

11. Legdrágább könyv a polcodon?

Egyetemi könyv, méghozzá az anatómiai atlaszom. Azt hinné az ember hogy ezért az árért bőrborítású leatherbound editiont is kaphatna.. de nem drágáim, ez a reálitás. Semmi könyv szépségverseny. Szigorúan csak a tények.

12. Mennyit költesz a könyvekre?

Általában akciósan szeretem őket venni, de képes vagyok Amerikából is rendelni könyveket, legfőképpen olyanokat, melyek csodásan néznek ki. 

13. Kedvenc párosod a könyvekből?

Aragorn és Arwen, természetesen. Na meg Margharet Hill és John Thornton. És még sorolhatnám, mert igazából tisztelem az írók ötleteit, hogy kit kivel akarnak összeházasítani. Nyersen fog picit hangzani, de a szerelmi szálak érdekelnek legkevésbé a történetekben, bár azért néha elmerengek egy-egy párbeszéden.. :)

14. Akartál-e már könyvet írni?

Igen, sőt, írtam is. Amerikában lett kiadva egy könyvem, és bár nem lett egy kasszasiker, számomra még is sokat jelentett az, hogy könyvet adhattam ki külföldön. Az egész tulajdonképpen novellák gyűjteménye, melyet angolul írtam. Jelenleg egy trilógián dolgozok(ezt már Magyarországon akarom kiadatni), amikor van annyi időm. 
Verseket meg napi szinten írok, van egy külön blog is, amelyet annyira nem hírdettem sose, csak amikor van időm és kedvem, akkor oda is posztolok. Ha esetleg kedvet kapnátok,(aminek persze nagyon örülnék) itt a link: 
http://amiamaria.blogspot.hu/


Töltsétek ki ti is a TAGet ha van kedvetek, nagyon jó móka!
xoxo
Mia

No comments:

Post a Comment